Ochrona samochodu w zimie

Lato nieodwołalnie się skończyło i o ile dla jednych wiadomość ta może być smutna, to dla pracowników stacji kontroli pojazdów oznacza ona wzrost liczny klientów i duże korzyści. Wraz z jesienią i ze zbliżającą się zimą musimy pomyśleć nad zabezpieczeniem naszego samochodu przed negatywnymi skutkami zmieniających się warunków atmosferycznych.

Samochód jest niczym człowiek, my też gdy jest chłodniej ubieramy się cieplej, dlatego gdy temperatury się zmieniają, a z nieba spada na przemian deszcz i śnieg warto pomyśleć o zabezpieczeniu antykorozyjnym naszego samochodu. Stacje kontroli pojazdów oferują kilka metod zabezpieczenia samochodów przed korozją. Jedne z nich są bardziej popularne i powszechnie używane, inne stanowią innowacyjne rozwiązania, które nie przemawiają do wszystkich.

Najpopularniejszą metodą zabezpieczenia antykorozyjnego samochodu wykorzystywaną na większości stacji kontroli pojazdów jest użycie specjalnych środków zapobiegających korozji i uszkodzeniom lakieru samochodu, podwozia i nadwozia. Czynności wykorzystujące te środki trwają od dwóch do trzech dni, gdyż składa się na nie wiele etapów i zdań wykonywanych przez mechaników. Samochód na podnośniku jest na początku dokładnie myty pod ciśnieniem, ze szczególnym uwzględnieniem nadwozia i podwozia. Następnie jest on poddany suszeni na ogrzanej hali, które trwa około doby.

Po wysuszeniu samochodu następuje nakładanie środka antykorozyjnego na profile zamknięte i płytę podłogową. Natrysk płynu trwa tak długo, aż odpowiednio gruba warstwa zabezpieczy samochód przed uszkodzeniami. Wówczas następuje kolejne suszenie utrwalające nałożony środek antykorozyjny.Taka metoda jest teoretycznie skuteczna w czasie dwóch lat użytkowania i jest ona powszechnie używana na większości stacji kontroli pojazdów. W razie konieczności przed wykonaniem zabiegów antykorozyjnych podwozie samochodu jest konserwowane, aby czynności zabezpieczające nie uszkodziły go.

Inną metodą zabezpieczenia antykorozyjnego jest wykorzystanie metody elektronicznej, stosującej techniki katodowe zapobiegające korozji. Jest to rozwiązanie mniej pracochłonne, ale jednocześnie droższe. Bez względu na wybór metody, warto zabezpieczyć nasz samochód przed działaniem korozji, która może doprowadzić do jego zniszczenia.